Ervaar verre werelddelenheel dichtbij!
lori
Home > Bezoekersinfo > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van de Orchideeën Hoeve?
Wij zijn het hele jaar door 7 dagen per week geopend, behalve op nieuwjaarsdag. Van maandag t/m zaterdag zijn wij geopend van 9.00 tot 18.00 uur, op zon- en feestdagen van 10.00 tot 18.00 uur.

Is de Orchideeën Hoeve geheel overdekt?
Ja, de Orchideeën Hoeve is geheel overdekt. Alle tuinen, het restaurant en de winkel bevinden zich onder één dak. Wat voor weer het ook is, bij ons is het dus altijd goed vertoeven!

Als ik iets wil kopen in de winkel of iets wil eten of drinken in het restaurant, moet ik dan entree betalen?
Nee, alleen wanneer u onze Tropische tuinen, de Vlinder Vallei, de nieuwe Lorituin en het speelparadijs wilt bezichtigen heeft u een entreebewijs nodig. Ons restaurant en onze winkel zijn gratis toegankelijk.

Waar kan ik entreebewijzen kopen?
Entreebewijzen voor de tuinen kunt u kopen bij de ingang van de tuinen of online bestellen, tenzij uw groep uit meer dan 10 personen bestaat of u een waardebon heeft van Kadopagina.nl, Surprisefactory.nl, Kruidvat of GiftFor2. Deze kunt u inleveren bij onze receptie. De bonnen van de Marktplaats-actie en e-tickets kunt u laten verzilveren bij de ingang van de tuinen.

Kan ik mijn HEMA lekker weg tegoedpas/GiftFor2 verzilveren bij de Orchideeën Hoeve?
Per 1 januari 2015 zijn wij gestopt met de samenwerking met HEMA lekker weg & GiftFor2. De tegoedpassen van deze 2 partijen kunt u helaas niet meer besteden in de Orchideeën Hoeve.

Accepteert de Orchideeën Hoeve VVV Cadeaubonnen?
Ja, bij de Orchideeën Hoeve is het mogelijk om de betaling te voldoen met een VVV Cadeaubon. De bonnen zijn in ons gehele bedrijf te besteden (restaurant, winkel & toegang tuinen).

Is het mogelijk om een familiedag, verjaardag of bruiloft in de Orchideeën Hoeve te vieren?
Jazeker is dat mogelijk. U kunt onze groepsarrangementen (vanaf 10 personen) online bekijken door hier te klikken. Het vooraf reserveren van arrangementen en een groepsbezoek vanaf 10 personen is noodzakelijk.

Kan ik bij de Orchideeën Hoeve parkeren en wat zijn de kosten daarvan?
Parkeren is bij ons gratis. Er is voldoende parkeergelegenheid voor de deur van de Orchideeën Hoeve.

Kan ik mijn elektrische auto en/of fiets opladen bij de Orchideeën Hoeve?
Wij hebben geen oplaadpunt voor elektrische auto’s. Wij hebben wel een oplaadpunt voor elektrische fietsen. 

Hoe kom ik bij de Orchideeën Hoeve met het openbaar vervoer?
Het dichtstbijzijnde treinstation is Station Steenwijk. Vanuit daar kunt u buslijn 76 richting Marknesse nemen. U kunt dan voor de Orchideeën Hoeve uitstappen. In het weekend is de Orchideeën Hoeve niet bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor meer informatie over reizen met het openbaar vervoer raden wij u aan de website http://www.9292ov.nl te raadplegen of telefonisch contact op te nemen met 0900 - 9292.

Mag ik mijn hond meenemen?
Honden zijn van harte welkom in ons bedrijf, mits u uw hond van tevoren goed uitlaat bij het parkeerterrein en binnen ons bedrijf aangelijnd houdt. Ook in ons restaurant zijn honden toegestaan. In verband met de hygiëneregels verzoeken wij u echter vriendelijk om niet met uw hond door het zelfbedieningsbuffet te lopen. In de nieuwe Lorituin zijn honden niet toegestaan. Er is een speciale route buiten de volière om.

Ik ben rolstoelgebruiker, mag mijn begeleider gratis mee de tuinen in?
Uw begeleider heeft een eigen entreebewijs nodig. 

Is het mogelijk de tuinen te bezichtigen vanuit een rolstoel?
Ook als u bent aangewezen op een rolstoel of rollator zijn er volop mogelijkheden om ons tropische park te ontdekken. De hoofdroute - aangegeven met een grijze kleur op onze plattegrond - is geheel rolstoeltoegankelijk en drempelloos. Houdt u er als begeleider rekening mee dat er in enkele paden een aantal avontuurlijke elementen zijn aangebracht. Hierbij kunt u denken aan klinkerpaden en heuvels.

Wij beschikken over een invalidentoilet en er zijn 10 parkeerplaatsen voor minder valide bezoekers voor de ingang van ons bedrijf.

Zijn er rolstoelen beschikbaar in de Orchideeën Hoeve?
Er is een beperkt aantal rolstoelen aanwezig, die kosteloos door onze minder valide bezoekers kunnen worden gebruikt. Wanneer u er één wilt gebruiken kunt u dit melden aan onze receptie, telefoon (0527) 20 28 75.

Is de toegang voor kinderen gratis?
Kinderen t/m 3 jaar mogen gratis naar binnen.
Kinderen van 4 t/m 12 jaar betalen € 7,50 per kind voor een entreebewijs.
Vanaf 13 jaar geldt de prijs voor een volwassene.

Krijgen 65-plussers korting?
Bezoekers van 65 jaar of ouder krijgen € 1,- korting op de entreeprijs voor volwassenen.

Waar kan ik een plattegrond vinden?
In het folderrek bij de ingang van de Orchideeën Hoeve liggen folders. Hierin vindt u een gratis plattegrond van ons bedrijf. Bekijk hier de plattegrond online.

Waar kunnen we iets eten of drinken?
In ons zelfbedieningsrestaurant en bistro 'De Sakura' kunt u lekker gaan zitten om iets te eten en/of te drinken. Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte etenswaren te nuttigen.

Mag er binnen gerookt worden?
Nee, in ons gehele bedrijf geldt een rookverbod.

Kan ik pinnen in de Orchideeën Hoeve?
Alle kassa’s in ons bedrijf beschikken over een pin-apparaat. U kunt dus al uw aankopen met uw pinpas betalen.

Mag ik fotograferen in de tuinen van de Orchideeën Hoeve?
Het is toegestaan om in ons gehele bedrijf hobbymatig te fotograferen. Indien u foto’s wilt maken voor uw portfolio, afstudeerproject of promotionele doeleinden kunt u contact opnemen met onze receptie. Hiervoor vragen wij een vergoeding en is vooraf reserveren noodzakelijk.

Kan ik bij de Orchideeën Hoeve trouwfoto’s maken?
Ook als u niet trouwt in de Orchideeën Hoeve is het mogelijk om bij ons uw trouwfoto's te maken. De kosten bedragen hiervoor € 62,50. Voor dit bedrag mag u met 5 personen gebruik maken van de Orchideeën Hoeve als locatie. Indien u met meer dan 5 personen bent, kunt u voor deze personen een entreekaartje kopen (à € 12,50 voor volwassenen). Reserveren is niet nodig.

Mijn vraag staat hier niet bij...
Om een andere vraag te stellen kunt u telefonisch contact opnemen met onze receptie, telefoon (0527) 20 28 75 of het contactformulier invullen. Wij streven ernaar uw vraag binnen 24 uur te beantwoorden.